Bestellen

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?

Is de bestelling reeds betaald en bevestigd? Dan is het helaas niet meer mogelijk om zelf wijzigingen door te voeren. Stuur ons een berichtje en wij zullen proberen de bestelling alsnog aan te passen.

Is het pakketje al onderweg? Dan kunnen wij het helaas ook niet meer aanpassen. Je kunt uiteraard wel de producten retourneren (zie ons retourbeleid) en daarna een nieuwe bestelling plaatsen.

Heb ik een account nodig om te kunnen bestellen?

Nee, een persoonlijke account is niet nodig om bij ons een bestelling te plaatsen.

Wel is het handig voor de volgende keer dat je wat voor je beste vriend koopt. Je gegevens worden namelijk automatisch ingevuld, je kunt je vorige aankopen inzien en deze met 1 knop direct opnieuw bestellen.

Hebben jullie ook een fysieke winkel waar ik langs kan komen?

Nee, wij verkopen alleen via onze online webshop.

Wel hebben we een ophaallocatie, waar je jouw bestelling zelf kunt ophalen. Kies in dit geval bij het plaatsen van je bestelling voor de optie 'afhalen op locatie'. Je ontvangt voor de moeite een extra korting van 5% op je volledige bestelling (gebruik de kortingscode 'ophalen') én er zit iets lekkers bij je pakket voor je hond 😇.

Het adres is: Jan van Goyenstraat 7, 2102CA Heemstede.

Word de factuur meegestuurd met mijn bestelling?

Wij willen zo duurzaam mogelijk zijn met het oog op het milieu. Daarom sturen wij alle berichten, bevestigingen en facturen alleen digitaal.

Kan ik bij jullie veilig online betalen? En op welke manier?

Ja, bij DogGuardian betaal je volkomen veilig binnen een beschermde omgeving, dankzij het SSL-veiligheidssysteem, dat staat voor Secure Socket Layer. Dit kun je ook zien aan het slotje in de adresbalk. Hierdoor worden privacygevoelige gegevens en onze betaalmethoden beveiligd. 

Meer informatie vind je ook in ons privacybeleid.

Op onze webshop kun je via Ideal (alleen Nederlandse banken), met creditcard (Visa, Mastercard) en via Apple/Google Pay betalen. 

Hoe verwerken jullie mijn persoonsgegevens?

Iedere webshop registreert persoonsgegevens, zo ook Dog Guardian. Je hebt volgens de wet het recht om jouw bewaarde gegevens in te zien, te wijzigen of te laten verwijderen. Heb je een klantaccount bij ons? Dan kun je jouw gegevens zelf wijzigen. Wil je jouw gegevens laten verwijderen? Stuur ons dan een verzoek hiervoor via het contactformulier

Meer informatie kun je lezen in ons privacybeleid

Bezorgen & ophalen

Wanneer krijg ik mijn bestelling?

De gemiddelde levertijd van de op voorraad zijnde producten ligt tussen de 2 en 5 werkdagen. Zodra de bestelling onderweg is, ontvang je van ons een e-mail met een track & trace code. Zo kun je makkelijk de levering volgen.

Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen. Wat nu?

Onze pakketten worden bezorgd door postvervoerder DPD. Je kunt jouw pakket bij hen met de track & trace code volgen, deze heb je in een e-mail ontvangen. Mocht je er niet uitkomen, neem dan gerust contact met ons op via deze link

Leveren jullie ook aan het buitenland?

Jazeker! Alhoewel de levertijd en de verzendkosten onderling kunnen verschillen.

Naar België en Duitsland ligt de levertijd tussen de 3 en 7 werkdagen en de verzendkosten zijn €7,50. Vanaf een bestelwaarde van €59 gratis!

Naar alle overige landen zijn de verzendkosten €9,50 en duurt de levering tussen de 5-10 werkdagen. Geen gratis verzending.

Kan ik mijn bestelling ook zelf ophalen?

Graag! Wij hebben een ophaallocatie in Heemstede (Jan van Goyenstraat 7, 2102CA). Uiteraard is deze optie gratis! Kies op de bestelpagina voor de optie 'afhalen op locatie'. Bovendien belonen wij jouw moeite met een extra korting van 5% op je bestelwaarde!! Voer hiervoor bij je bestelling de kortingscode 'ophalen' in. 

Let op: Deze locatie is echter wel onbemand. Bij de deur hangt een sleutelkluis. De code hiervoor krijg je per e-mail zodra je bestelling gereed is om op te halen. Het pakketje met jouw naam erop zal dan voor je klaar staan binnen bij de ingang (plus wat lekkers voor de hond)! 🐶

Retourneren

Wat is jullie retourbeleid?

Bekijk hier ons retourbeleid. Meer informatie vind je ook in onze algemene voorwaarden.

Bieden jullie garantie aan?

Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan jullie te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor je aanspraak kunt maken op garantie. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging.

Is het probleem met het product echter jouw schuld? Dan heb je geen recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van je geld. De garantie vervalt bij bijtschade, schade bij onjuist gebruik of schuurschade.

Indien je een gebrek hebt geconstateerd, neem dan contact met ons op via het contactformulier.

Meer informatie over de garantie, beschrijven wij in onze algemene voorwaarden.  

Ik heb een klacht. Waar kan ik deze kwijt?

Heb je een klacht? Dat betreuren wij en willen graag samen tot een oplossing komen. Ook willen wij onze klantenservice blijven optimaliseren en door feedback te krijgen, leren wij nog iedere dag bij.

Daarom willen wij je verzoeken om je klacht/feedback aan ons kenbaar te maken door te mailen. Dat kan via deze pagina.

Nadat wij je bericht hebben ontvangen, ontvang je binnen 14 dagen een reactie van ons. 

Indien je niet tevreden bent met de oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Alles over ons eigen merk DogTools

Wat is DogTools?

DogTools bestaat uit een collectie van anti trek tuigjes, multifunctionele riemen, halsbanden waarin de vlooienband geplaatst kan worden en autogordels. 

We hebben een blog geschreven met uitleg over DogTools, de producten, hoe te gebruiken, instructievideo's en meer. Klik om hier om naar de blog te gaan. 

Wat maakt het Anti trek tuigje anders dan andere tuigjes?

Het grote verschil is dat ons tuigje niet knelt of de beweging beperkt, het trekken automatisch tegen gaat en het fijne gebruiksgemak voor het baasje. 

We hebben hier overigens een uitgebreide blogartikel over geschreven, waarin je rustig alles kunt nalezen. Klik hier om naar het artikel te gaan. 

Zijn de Anti trek tuigjes geschikt voor alle formaten honden?

Ja, van kleine honden tot de grootste.

De tuigjes zijn bovendien nog verstelbaar, iedere maat heeft dus nog wat speling wat handig is voor pups in de groei. 

In onze blog over DogTools geven we voorbeelden van hondenrassen bij iedere maat. Ook kun je hier meer informatie vinden over de maatbepaling.

Hoe bepaal ik de maat voor mijn hond?

Voor het tuigje raden wij aan om de borstomvang te meten. En voor de halsbanden meet je de nekomvang.

In onze blogartikel 'DogTools' leggen we je haarfijn uit hoe de maatbepaling in zijn werk gaat. 

Hoe stel ik het tuigje af op de pasvorm van mijn hond?

Wij hebben hier een instructievideo van gemaakt, waarin Joe laat zien hoe het tuigje versteld kan worden. Zet wel even de ondertiteling aan voor de uitleg.

Bekijk de video hier 🎬 of lees onze blogartikel.

Kan ik de DogTools halsband ook gebruiken om mee te wandelen?

Er zit een ring aan de DogTools halsband waar je eventueel de riem aan kunt bevestigen.

Heeft je hond echter de neiging om te trekken? Dan raden wij aan om i.p.v. een halsband een anti trek tuigje te gebruiken. Dit om de gevoelige keel te besparen. Lees meer hierover in ons blogartikel 'DogTools'. 

Hoe plaats ik de vlooienband in de DogTools halsband?

In dit blogartikel leggen we aan de hand van foto's uit hoe dit in zijn werking gaat. 

Je kunt ook onze instructievideo met ondertiteling bekijken. Klik hiervoor hier

Hoe gebruik ik de DogTools Multifunctionele riem?

Wij hebben hier een instructievideo over gemaakt, waarin Joe en Stitch laten zien hoe alles werkt. Zet voor extra info wel even de ondertiteling aan.

Bekijk de video hier 🎬 of lees onze blogartikel.

Hoe bevestig ik de DogTools veiligheidsriem in de auto?

Joe laat met Morty in deze handige video zien hoe de DogTools autogordel werkt. 

Meer info over onze veiligheidsriem/autogordel, kun je lezen in ons blogartikel over DogTools. 

Hoe kan ik het tuigje gratis uitproberen?

Omdat wij zo overtuigd zijn van de werking van onze tuigjes, bieden wij hiervoor een aangepaste retourbeleid aan.

Dit betekent dat je het tuigje uitgebreid kunt uitproberen gedurende een periode van 3 weken (21 dagen)! Ben je hierna toch niet overtuigd?

Geen probleem, stuur het gebruikte tuigje (bij normaal gebruik) terug en wij retourneren het geld.

Lees hier meer over in ons retourbeleid

Voeding

Hoeveel voeding heeft mijn hond per dag nodig?

Dit is afhankelijk van meerdere factoren, zoals het soort voeding dat je geeft, hoeveel beweging je hond krijgt en hoeveel snacks je geeft.

Wij hebben hier een handige blogartikel over geschreven, waarin we uitleggen hoeveel er in de voerbak mag. Je kunt het artikel hier lezen.

Ik wil overstappen van mijn huidige voeding naar jullie voeding. Hoe pak ik dit het beste aan?

Geef je op dit moment gebakken brokken en wil je overstappen op koudgeperste brokken? Dan is het verstandig om de twee brokken NIET te mengen. 

Stap in één keer over naar de nieuwe voeding. Je kunt ook gebruik maken van de worsten met houdbaar vlees als overgangsperiode.  

Het overstappen van koudgeperst naar andere koudgeperste brokken kan door de twee gedurende enkele dagen te mengen. Voeg iedere dag steeds meer van de nieuwe voeding bij de oude, tot de oude restjes op zijn.

Wij raden het af om brokken en vlees (vers of gestoomd) met elkaar te mengen.

Het kan zijn dan na het overstappen op een andere voeding de ontlasting wat veranderd. Dit is normaal en zal vanzelf overgaan. Neem bij twijfel altijd contact op met de dierenarts. 

Mijn hond eet te snel. Wat kan ik hier tegen doen?

Een slowfeeder, ofwel een anti schrok bak zorgt middels hindernissen ervoor dat de hond het eten niet naar binnen kan schrokken.

Een andere speelse manier van brokken geven is met een voerbal. Door de kleine gaten vallen de brokken er langzaam uit, wat ook helpt tegen te snel eten.

Bekijk de producten hier.

Welke snacks raden jullie aan voor gebitsonderhoud?

Een lekkere kauwsnack helpt bij het verzorgen van het gebit van je hond. Lees hier welke kauwsnacks wij aanraden.

Ik denk dat mijn hond allergisch is voor iets. Wat kan ik doen?

Is je hond goed beschermd tegen vlooien en teken? De meeste allergieën komen namelijk van insectenbeten.

Heeft je hond toegang tot planten/bloemen die giftig zijn voor honden? 

Maak een afspraak met je dierenarts om gezondheidsproblemen uit te sluiten.

Heb je het vermoeden dat het aan de voeding ligt? Dan zou je een eliminatiedieet kunnen uitproberen. In dit artikel leggen wij uit wat dit inhoudt.